Monday, January 03, 2005

last weekend

hi all,

it's 1st working day in 2005! ofis senyap sunyi sbb ramai gila org ambik cuti nak anta anak2 pi skolah. tp yg lagik takbest start 2005 nih 2 of my opismate dah resign..ida n hana..geng2 makan n mengulor nih heheh..tinggal la aku ngan azmi jek..boring lakk..mkn dia tgk muka aku aku tgk muka dia...to ida n hana..all the best dgn keje masing2 pasni..senang2 kita leh pi jaring lagik :))

last week on thursday i had emergency call from my sister said that my uncle (known as Ayah Mud,my father elder brother) at kuantan passed away...it shocked me coz he seem ok and in good condition the last time i visit him although he is not very well. bila dpt call tu aku bertolak dari kl around kul 11 mlm..singgah jengka dulu pick up Fify adik aku aku ITM jengka..gelap gilaa jln..dgn lampu kete aku takde..guna high beam jek..time ada kerete selisih aku off high beam guna emergency lamp jek..mmg gelap n scary jln nak ke ITM tu ...kalau ada mende2 sergah aku time tu..konfem dan2 tu gak aku pengsan. i reached at my uncle house aroud 3 am..tgk mayat dia...dlm keadaan tenang..watkan aku sedey and teringat blk waktu2 dia ada dulu..tp it suprised me that aku tak ternangis lakk ..aku ni kememe sket bab2 camni. he is a very nice uncle..masa kecik2 dulu..dia ni garang..aku cam cuak2 gak dia..tp semakin besar..he become best buddy n become one of my fevret uncle. Then dia jugak la manusia yg abah aku paling respect...abah aku kata ..uncle aku ni manusia yg hati paling baik yg abah aku pernah kenal. dgn tiadanya uncle aku tu..adik beradik abah aku tinggal 3 org..ayah mud is the eldest and my father is the youngest.Al Fatihah utk arwah..semoga roh arwah dicucuri rahmat.

Citer pasal kematian ni...kadang2 kita tak prasan kita sayang kat org2 yg ada kat sekeliling kita..kita tatau camna nak tunjukkan cara sayang tu...cam ngan adik2..parents..family..frens..bila something tak elok jadik..baru la kita sedar kita sebolehnya tanak kehilangan org2 yg ada kat sekeliling kita ni. how nice can it be if we can give a very warm hug to our parents every time we see them?? tp maybe segan or any reason..tak wat camtu...tp takpe laa..at least we know that we love each other kan??

Balik dari ktn jumaat mlm....sampai2 kl..terus ke sheraton subang ..nak tgk2 preparation wedding nadia n shah..b4 that jumpa gebu kat situ jugak n wish her happy befday, hope u like the gift :). Lepak sheraton sampai kul 5..tolong2 sket apa yg patut..hehe setakat potong2 bunga tu leh aaa aku wat...pastu chow ...aku tido umah member aku sbb nak pinjam kain sampin nak pakai esok. esok attend wedding derang..sampai kul 3 lebih aku dah blah..sbb tak tahan ngantuk sakan 2 hari tak tido btol...ptg tu aku tido start kul 6 ptg..sampai kul 9 pagi esoknye...member aku pyan bengkekk jek..sbb plan2 mlm tuh sumer tak jadik sbb aku over tido hahahahaha...dah la aku bantai tido atas katil dia kat umah dia..dia dok bising2 soh aku bangun haram aku tak sedar pape pon ...sorry beb...aku standard aa tido lama2 nih..record aku penah wat...aku penah skip satu ari...aku start tido pagi ahad kul 7 camtu..aku bgn2 dah pagi isnin kul 8 lebey..terus siap2 pi keje...heaven seyy dpt tidooo camtu...seriussssss!

takde pe yg menarik sgt laa new year eve ni...mende2 unexpected happen..tp just be thankful that im still alive for another year, 2005 ..insya allah.ok nak tgk2 keje pulak

chow

p/s : tgk laa citer osama..international screen kat mveli..citer iran pasal zaman2 taliban dulu

13 Comments:

Blogger azmizin said...

sayangi laa daku mior..i am all u got babeh!! wakakaka

11:52 AM  
Blogger afza said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:27 PM  
Blogger zaini said...

This comment has been removed by a blog administrator.

4:24 PM  
Blogger zaini said...

oo boleh remove komen rupanyaaa

4:25 PM  
Blogger zaini said...

nyemak nyemak mior nye ruangan romen

4:26 PM  
Blogger afza said...

aku remove sebab aku dah silap tulih. ingatkan dia buang terus. rupenye dia biar camtu jek.

4:34 PM  
Blogger zaini said...

tu la.. aku pun ingat dia buang terus

4:37 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

apsal korang leh remove komen kat blog aku niii??? weii copyright weiiii

4:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

hehe.. dah update pun..
salam takziah dr saya for ur uncle..
i've lost one of my best uncle 2 years ago...antara ramai2 pakcik..dia lah yg paling kewl skali dlm ramai2 pakcik2 aku...and he's the eldest...abg kpd bapak aku...namun tuhan lebih sayangkan dia...
nway life must goes on..
ingatlah wahai rumet..
hidup ini hanyalah sementara...
akhirat itulah yg sebenar-benarnye...;)
power tak ayat tuh? :P
just a reminder to all of us..hehe
rumet rulez!!
balik umah ke tak arini rumet? :P

.:kriggs:.

5:16 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

balik laa..rumahku syurgaku..

5:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

hehehe..

arini balik? aduh penat nihhh nak kena tanye tetiap ari balik ke idak...hehehe

btw, apa program saturday ni? apesal saya taktau apa2 pun..demmm...nampak sgt la dianaktirikan..

nak membawa diri ah camni...

.:kriggs:.

1:06 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

eh bukan sabtu ni nak ke pd ke bbq..handle by biol's house...man la ckp...camna leh tatau..bukan diskas masa main futsal ari tuh ke

1:10 PM  
Blogger zaini said...

drama swastaaa... drama swastaaaa...

3:52 PM  

Post a Comment

<< Home