Friday, October 14, 2005

aku yg terrer wat kek

worite..nak share my experience pegi ke course buat kek n roti weekend b4 berpose ari tuh.bes gilos course tuh..mula2 aku takdela minat nak pegi pon..tp 2 org member aku nih si arip n miej beria2 nak pegi.saja jek bakar2 aku
nak bukak kedai kek la nanti,nanti raya leh wat kek sendiri aaaa,tayah gi pizza hut dah la lps ni
dan mcm2 lagi.jadinye aku pon teruja la pergi skali hehe.

course kat bangi,3 hari berturut2.jumaat,sabtu,ahad.masa session kitorg tuh ada 23 org sumer nye.5 org jek laki2.lain2 sumer makcik2.Divide by 4 grups,mula2 aku n member2 nak satu grup la kan,tp chef yg nagjo tuh soh pecah2 lak..sorang laki2 mesti ada dlm setiap grup..woo satu grup ngan makcik2 nih..mmg kena buli laaa hahaha tp fun laaa!si arip siap ada makcik dah book nak jadik menantu!

K. 1st day kitorg belajo wat roti bun n donut..ala roti2 yg macam jual2 kat kedai roti tuh..senang jek weih buat roti tuh.seriuss,rasa cam tiap2 ptg kat opis nak makan roti tuh..buat jek tayah rushing gi midveli nak beli roti (khas tuk eli).tp fizikal roti2 yg aku wat ari tu ala2 tuk mkn sendiri jek la hehehe,senget sana senget sini laa.donut lak,banyak yg bujur la dari yg btol2 bulat hehe..ni pic antara yg kebulatanye ikut piawai la

ckp mengelembu dak?


2nd day.belaja wat pizza.again senang jek wat pizza nih.cuma time nak menggiling dough tuh penat jugak la..kena giling bapokkk lamanye n bapok laa banyak kali pusing terbaliknye..last2 pizza aku tak jadik bulat sgt,tp rasa diaa..still leh ngalahkan pizza hut lah :D

pizza yg belum masuk dlm oven lg


last day,kitorg wat cake. 3 jenis cake,cheese cake,butter cake n cream cake. butter cake n cheese cake senang jek sbb dia straight forward jek wat nye..cream cake yg leceh nak hias2 tuh laa..tgk la pic2 bwh nih,antara cake2 yg kitorg buat n hias..tp seriuss weih cheese cake tuh mmg sedap,ada 1/2 dari cake tuh aku jek yg melantak :)).

butter cake,yg amatla sedap bila dimkn terus lps klua dari oven


cheese cake yg blom masuk ke oven lg


coffee cream cake..patutnye tepi2 tu bentuk jaring..tp dah jadi cam sarang tebuan


strawberry cake - senang jek beb wat bunga tuh


cake yg dihias dgn over nye oleh amatur2


hehe tuh la antara hasil2 yg berjaya aku,miej,arip wat..korang kena try lah bila2 aku wat..mesti kagum kagumnye..sbb aku pon terkagum dgn diri aku sendiri bila setiap kali aku makan kek,pizza,donut,roti yg aku wat tuh.

-lupa saz pon pegi gak course ni,tp dia gi session lain laa..saz nanti kita celen sapanye kek lagik beh ok!
- miej n arip..beli la oven cpt! tak smpt kang nak wat kek tuk rayaaaaa wakakak cam real jek.huh!

adeih,aku dok post pic2 makanan nih..terliur lak time2 pose ni..demm lah!!yeay!!ari ni ari jumaat esok lusa cutii!!!

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

9:43 AM  
Blogger zaini said...

wahhhhhh

reti gak ek ko buat kek... kek yg pink tu cam pro aaa.. cam kat kedai nye tapi yg coklat tu hancuuusssss senget benget nyaaa.. hahahha

1:49 PM  
Blogger Lenny said...

best la mior.. aku suka la bab2 baking nie.. a ah buat roti.. buat donut.. pizza seme senang.. kalau ko ada mesin uli dier lagik senang... aku suka je belaja .. mahal tak class tuh? bagik la details!

3:49 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

leni - cost tuk kelas tuh RM400++,tp ari tuh ada some organization sponsor so kitorg bayo 80 jek sorang.ko nak gi ke? lps raya ada lagik kot 2 session..kalu nak ,nanti aku bgtau kwn aku

zaini - fizikal mmg kurenggg ah zaini..tp rasa semuaa mantap!!!!

3:54 PM  
Blogger nadya.s said...

miorr!!

berapa byr utk course nih? aku nak ajak gebu la pegi skali nnt..

6:36 AM  
Blogger Lenny said...

mior.. aku berminattt!! erm... bahan kene bawak sendiri ke.. kita datang bawak badan je? aku nak aku nak.. hahha..
btw, kuih raya ko dah ada nieh.. nak pass kat ko camne? either aku pass kat nazham.. or ko ada datang menara tak? aku keje kat menara skang..

10:46 AM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

nad n leni - cost RM80 jek..lps diskaun..after rasa ada 2 kali lagik session nih..tayah bwk pape..bwk duit rm80 jek and body..jumaat sabtu n ahad..start kul 9-5pm..kena ambik cuti la jumaat tuh.korang nak kalu..konfemkan nanti aku bgtau kwn aku.

8:49 PM  
Blogger nurminah said...

wah aku sangat teruja..mior aku nak gak join kalau ade lagi kekosongan nanti..tapi nk yg dah diskaun jugak ler..heh

1:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

rasa nya.. yg ada air tangan ko mior.. kek no 1 tu kan.. atau pon kek no 3.. ahaha... kek no2 aku tau cikgu yg tolong tunjukkan bunga dia.. :P

cam mana pon, kek ko lagi cantik dr kek aku & afil.. hhahaha

2:23 PM  
Blogger Lenny said...

aku berminatt.. ko kasik tau la date nyer.. bleh aku amik cuti.. hahah.. semangat nieh.. bila erk? jgn time aku nak terberanak dah laa...

weih.. kuih raya ko nieh aku pass kat nazham bleh?

3:59 PM  
Blogger Lenny said...

eli kat ne weih? menara ke? tingkat baper? bak meh nomo tepon dier... aku tak tau nak contact dier camana...

email ko apa? bleh je maybank2u.. kan lagik senang...:D

5:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

best betul ada banyak masa ni ek..aku ni suka jugak bab2 ni tp memandangkan aku dah ada 2 anak kecik, tak sempat nak buat benda2 yg aku suka..tp takpelah kita tak leh dapat semua benda dlm dunia ni kan..ko dah tembam la mior..

1:18 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

oit jumie,
dlm entry ni manade pic aku..yg tembam tuh donut yekk..bukan mior

7:22 PM  

Post a Comment

<< Home