Tuesday, May 24, 2005

mengejar matahari

bes aaa tajuk entry aku kali nih :D..korang tak rasa bes ke..bunyi dia cam penuh ngan harapan ngan gila semangat.bagi aku la hehe..sebenarnye tuh tajuk satu filem indon aku baru beli vcd dia kat uptown semlm..layan gilaa citer dia..seriusss! from the same director who direct ada apa dgn cinta and tentang dia.sapa2 yg suka citer2 tuh u should watch this film (zaini aku 85%konfiden ko suka citer nih :D)

mengejar matahari


''Terus terang dalam hidup gue, banyak orang yang datang dan pergi. Tapi di hati gue, hanya lu lu sahabat sejati gue,''


ceritanyaa berkisar tentang 4 org lelaki bersahabattt..yg netap di kawasan rumah susunnn.dari kecil hingga mereka dewasakk mereka mmg rapat bangattt..citer nih start tunjuk derang nye zaman budak2 kecik2 dulu...kenalkan sorang2 dgn setiap org nye habit or attitude..1)anak org kaya,watak nih tak expose sgt la. 2)suka gila gado ngan org lain 3)pressure ngan bapak dia sbb bapak dia disiplin gilaa 4) suka gila record ngan video cam..

citer ni tunjuk la semua aktiviti2 yg derang wat termasukla aktiviti rutin derang tiap2 sore..lari kejar satu sama lain sekitar kwsn rumah derang tuh..yg main kejar2 tuh la derang panggil 'mengejar matahari'..mmg dari kecik sampai besar derang akan 'mengejar matahari' hehehe

selain tunjukkan camna derang bkwn..along the way dlm movie tuh ada laa tunjuk crisis n dilema yg derang lalui..termasukla bergado dgn sorang gangster kat umah derang tuh..one day masa derang kecik,derang report polis pasal gangster(budak jugak la time ni) tuh bunuh sorang lagik budak,sampai gangster tuh kena tangkap masuk jail...pastu bila gangster tuh dah klua..(time nih sumer dah besar) korang pon leh pk sendiri la kan camna jln citer dia..balas dendam semua2 tuh laa

selain tuh ada gak laa crisis2 cinta jugak..tp sket sgt laaa...tp serius cara citer nih diolah mmg superb..jln citer biasa jek aku rasa..tp mmg akan melekat laa depan tv...pastu gambo dia cun tak hengattt nyee..n satu lagik pelakon2 dia mmg besss gila berlakon.. 100% mmg kaw2 nye besss..

korang kalu terjumpa vcd tuh..jgn segan2 laa beli..serius tak rugi beb.

p/s : starwars episode 3 pon besss gilosss

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

waa mior, ko dah beralih arah. sokong la industri filem tempatan weih. (mcm la aku tgk filem melayu) tapi kalo ko beli pirate cd, tu kira cam sokong industri pirate filem tempatan gak kan? :/

12:52 PM  
Blogger Adun Karamba said...

bawak balik cd tu secepat yg mungkin, roger n out

2:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

weh tak kuar wayang ke cite ni? (eleh nak tgk wayang konon zaini ni. tentang dia pun tak tengok2 lagi) eh pinjam cd ko je la mior.

3:03 PM  
Blogger Lenny said...

zaini.. punyala ko jarang update sampai lupa password..

wah mior.. bagusla ko nieh... buat review sampai aku pon teruja nak tgk.. hehehe.. good.. good...

5:15 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

apza - aku tgk gak aa citer melayu..sama geng ngen leni muahahah

adun - kalu aku blk n ingat ..aku bwk

zaini - ko mmg hampeh! bila nak tgk wayang skali?? lama dah tak wat

leni - tgk weiihhh tgkkk

5:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

apa yang kau dah lama tak buat ngan zaini ni mior?

4:37 PM  
Blogger zaini said...

miorrr.... ada mamat indon sesat kat blog aku dok tanya mana ko beli cd mengejar matahari tu

jawab kat blog aku weh :D

2:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

hai. just hopping by tak ingat dari mana. saya pun nak tau mana nak beli cd mengejar matahari tu ek?

-lina

4:31 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

lina, aku beli kau uptown..ko try la pegi sana..ada jek yg jual

10:54 AM  

Post a Comment

<< Home