Tuesday, April 12, 2005

jln2 cari makan di kampung

lama jugak tak singgah blog aku nih...sori guys..aku cuti kamis n jumaat lps..blk kampung!!!aku mmg excited kalau bab blk kampung nih, sbb banyak mende2 yg aku suka buat (makan sebenarnyee hehehe) aku leh mkn ngan sewenang2nye kat kuantan or more specific sg karang darat!!

aku blk ari rabu kul 4 dari opis..blk awal skek malas nak sesak2 dlm jam...sebabkan aku dh lama x jumpa adik aku yg kat ITM jengka nun..aku singgah la dulu ITM jengka..ambik dia bawak blk umah gakk memandangkan dia pon dh abis exam...sampai umah dlm kul 9 lebey..mmg aku tak stop mana2..kebulur dah perutt tp tahann..sbb simpan perut nak makan dinner yg mak aku masak!!! sampai2 nasik sumer dah sedia atas mejaa..aku salam2 sumer org yg ada pastu teruss ke dapurr..makannnnnnnnnnn! hehehe

tu jek la keje aku kat kampung..makan..makann..makan...selain sembang2 ngan parents n famili aku,main2 ngan adik2 aku n anak2 kucing yg tgh banyak gila kat umah skang..buli nenek aku :D..in a way nenek aku cute aaa heheh sbb dia slalu ikut jek kalau aku suruh dia masak tu,masak ni..buat tu buat ni (buat air kopi,potong mempelam,buat karipap) :D..saja nak manja2 ngan nenek!! takde salahkan kan..

keh..aku nak fokus kat food yg aku slalu n suka makan kalau aku blk kg
- keropok lekor -> aku tak penah miss kalau blk kg..konfem aku beli,mkn tiap2 ptg pon aku no hal..mmg tak sama langsung rasa sedap dia dgn yg ada kat pasar mlm kat kl nih...
- mee calong -> nih aku rasa kuantan jek ada..aku x sure tganu or kelantan ada ke dak...mee ni dia ala2 mee sup laa tp bukan sup..aku tatau nak describe camna..tp mmg bess..sbb dia ada bebola ikan yg hand make nyee..mmg puas ati makan.tpt fevret aku kat satu kedai kat BESERAH.tp yg aku paling ingat..arwah makcik aku pakar gila masak mee ni..even mak aku pon taleh celen ...
- mee kari -> yg nih spesel skek..sbb aku mmg suka mee kari yg mak aku wat jek...tuh laa food paling aku suka kalau mak aku masak..n tiap2 aku blk..mesti skali laa at least mak aku masak mee kari..syok woo (adeihh terbayang2 lakksss)
- sata -> tepi jln nak masuk simpang umah aku..ni kat kl pon ada..tp x banyak laaa..dia buat dari ikan..bentuk 3 segi pastu bungkus dlm daun apa eh???muahahah aku tatau shial daun apa..asyik makan jek..tak penah ambik tahu :D
- otak2 -> ni sumer tahu kott..ni pon kedai yg sama ngan sata tu menjadi fevret aku.
-laksa kuah puteh -> kl mmg payah gilaaaa nak cari..or tak penah aku jumpa kot..dia mee laksa tp kuah santan ikan..kuah dia cam kuah laksam laaaa.tp dia tak sama ngan laksam :D

ada lagik..tp aku dah malas nak typee. tp yg kat atas tuh..mmg aku takkan miss kalau aku blk kg..blk kg mmg mewah ngan food2 kegemarannn..tak caya kalu..sila la mai kg aku !..nanti aku bawak korang trip jaaaalaaannn..jaaaaalaaannnn..jln2 cari makan.ada mau???

sat gik aku post pasal trip aku ke pd laksss

chalo

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

miaow, kalu nak laksa stail kuah ikan tu, ada kat kedai klate kat kj, restoran jaya.. n ada kat giant baru kj nyer fudkot, gerai kelantan tuh.. mmg authentic giler aa rasa dia tp tatau sama ke tak ngan pahang nyer.. hehe

1:29 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

hehe 1st time ys1 komen kat blog aku :D
ooo ada ehh..tp aku mmg tak nah jumpa laa b4 this..nanti aku carik..restoran jaya tuh belah mana eh yahksha shahril???

1:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

okeh set. peh nie kita ajak yakhsha blanja kita.

2:59 PM  
Blogger Lenny said...

aku sangat setuju.. mmg kalau balik kg... makan makan makan je keje kan? bestnyer... aku suka sata kat kuantan je.. KL nyer tak bestttt... sata kat spital tuh best mior.. dulu slalu pegi spital nak beli menda tuh.. hahaha.. bongok tul...

weih.. aku nak email ko guna email add mana ????

4:33 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

email add opis aku affandy@telekom.com.my yek leni

5:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

miaow kau still fail eja nama aku sob sob..

restoran jaya tu dekat syed lama ngan 7e ss5.. ada tau ka? kalu tatau jom gi skalik tp aku kena cek ngan mak aku schedule biler laksa tu ada.. sbb dia cepat abis hehe.. v the laku one.

afza, cepat je kalu bab2 blanjer ni ehehe..

4:59 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

eii yakhsha typing error laa..
tada tahu juga itu jaya restoran..nanti kita pi skali keh bebilaa..
anyway apza..standard laa bab2 mkn2 ni

5:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

okeh dah tanya bonda, dia kata only available during brekpes.. kalu nak beli time petang2 kena tunggu ramadan eheh..

dah update outlook tak? cepat donlot kat intra!

3:39 PM  

Post a Comment

<< Home