Tuesday, March 01, 2005

1st interview ever in my life

haloo..

yesterday i had an interview for internal audit position at rebung. Applied for this position to change the working environment..trasa dah muak lak dok geomatics ni..dah nak masuk 4 tahun! so semlm pegi la interview..cuak seyy..that is the very 1st interview in my life! interview nak masuk telekom dulu tak kiraa aaa..skali masuk 5 org..tuh bkn interview..tuh mcm sembang2 jekk..there were 3 panels ask soooo many questions..aku main bantai jek la jwb..tp aku rasa aku jwb takde la merapu sgt..kira bolee tahan laa..tp mmg tadak rezki aku kat sana ..derang nak flying colors nye degree holder...yer laa cgpa aku mana hebat pon..cukup2 mkn jek..terus derang "hmm this dept need a very cream degree holder","if u join here all ur frens here are scorer time blaja dulu"..aku ada la gak argue ngan derang..tp derang mmg insist nak scorer gak :) nothing i can do..takde rezkilaa namanye tuh miorr oii..tp oklaa..dpt rasa kena interview..cuak jgn ckp laaa.siap ambik cuti sehariiiiii nak pi interview...kudos to eli sbb banyak tolong..baik makcik nih..tolong print notes..tolong check tpt,sediakan pen,file..jasamu dikenang...n tq to majid,yan,arip sbb sms ucapkan slamat maju jaya wpon tak maju jaya sgt!

ahad lps pi high tea alumni skolah aku..bess gakk skala skala join jumpa x-semsas nih..batch aku sket jek turn out 7 org jek ..jumpa la senior2 masa blaja dulu..yg mana sempat ngan aku kenal laa..tu pon kenal2 muka jek..nama tak hingat..tp klaka la jumpa2 balik nih..semua ungkit dolu2 nye citer,ni ayat2 popular batch2 bwh2 ckp bila jumpa senior
- "ko jahat shial dulu..penah lempang aku"
- "aku dulu asal weekend jek tadak keje lain..asyik basuh baju ko jek"
-" aku mmg dendam gila la ngan ko dulu",
- yg ni paling bes " ko soh kitorg ambik air slalu..ko tau dak..dlm air tuh ..siap kitorg ludah2 dulu..pastu baru letak air..pastu ko minum..bes eh?"
-n soklan paling glemer bkn pada senior jekk..kat sumer org aku rasa "apsal ko dah gemokkkk hahhhhh????"
-n soklan 2nd glemer khas tuk yg bujang " bila ko nak kawin hahhhh??"
on that day jugak..ada laa tribute to one of the teacher..cikgu hussin,dia ada la dtg ari tuh..sponsored. dari ticket flight ktn-kl-ktn,hotel,sumer2 laa..mmg aku sempat la ngan cikgu nih masa skolah dulu,ajar kemahiran hidup..berani laa ko tak siap homework ngan cikgu nih..tak kena penampar..pumping laa ko sampai nak tercabut tgn ko rasa..garang tak hingatt time dlm kelas..tp luar kelas dia cool gilaa...syok gak jumpa cikgu lps2 skolah ni. tuhlaa dia..aktiviti alumni..skolah dulu lain..skang sumer dah success..hebat2 jek sumer..aku pon termasuk gak la skali :P

wokayylaa..bos aku ada ke dak ni..tak nampak btg idung pon nih..ish2 aku tabes sungguh kalau tatau aktiviti bos aku nih..sbb susah aku nak beraktiviti kalau tatau dia kat mana.ok aku nak stop dah!

chalo

4 Comments:

Blogger Lenny said...

mior.. aku tak tau pon ko suka buli budak2 kat skolah dulu.. aku serios ingat ko abang paling beriman kat sanaaa... hehehehhe...

3:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

mior? abg? beriman?
ohhh tidaaaaakk.......

9:38 AM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

hishh aku cukup beriman laa..bipaii weihhh leni

8:48 AM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

uish kak zai..terkejut dpt komen dari akak..

mudanye zulkipli tuh dh jadi GM dia batch 93 gak??

anyway tq drop by kat blog ni

4:31 PM  

Post a Comment

<< Home