Saturday, February 12, 2005

mandi dgn gajah?????


IMG_0887
Originally uploaded by roimsugab.
hi,

last entry i did mention about my trip to kuala gandah,a place for penyelidikan gajah kot..so me n my frens went there after jumaat pray around 230pm..it's quite far from lanchang to that place..around 45 minutes journey n the road is bad (jln kecik n lalu dlm hutan)..tp for those who like to see kehijauan negeri pahang mmg sesuai la pegi..

we reach there after 3pm..sebenarnye kitorg rush nak kejar time gajah mandi..sbb kwn aku ckp..kalau sempat kita leh mandi ngan gajah skali,kena bwk baju spare jugak kata dia..pelik gak aku dgr mula2..bole ke mandi ngan gajah????tak penah di buat org..bila sampai ke situ..tgk2 ramai sey org..tourist luar pon ramai..mat salleh,japanese dll.time gajah mandi blom lagik..so kitorg kira smpt laaa..

mula2 pi tgk2 anak gajah dulu...ambik2 gambar..bagi2 makan..pegang2..tp aku geli shial masa nak kasik buah kat dia..dia angkat belalai dia nak ambik buah tu..aku geli tgk belalai dia terliuk2 kat tgn aku..last2 aku campak jek buah tuh blk atas lantai..hahaha

lps tuh..pegi Q nak naik gajah dia bwk round2 situ..kejap jek..sbb ramai org yg nak naik..aku naik ngan kawan aku 2 org skali..dpt naik gajah yg kecik skek..sakit bontot naik gajah tuh..sbb rasa tulang dia jek masa bejln..hahahah tp bes ah 1st time naik gajah..

last skali..org2 jaga gajah tuh ckp,time nak mandi gajah dah sampai..rupany2 takde la mandi ngan gajah..dia bwk gajah tuh dlm sungai n then dia soh org2 naik atas gajah tuh..gajah tuh pusing2 sket dlm sungai tuh..pastu gajah tuh jatuhkan org2 atas dia ke dlm sungai..aku tatau camna gajah tuh buat..tp bila gajah tuh jatuh mmg takkan hempap org yg jatuh skali dari atas badan diaa...aku try skalii..syokk beb!!! hahaha seriussssss.. tuh pic aku tgh struggle nak naik gajah masa dlm sungai tuh..

mmg fun gila..tp aku rasa gajah tuh mesti tak suka org2 dok naik atas dia kan..tak kesah la tuh..at least lps2 tu gajah2 tuh di take care ngan baik.

so..if u guys have chance to go there..dun miss it!..mmg bess tak hingat nyeeee..

oklaa..aku dtg opis ni tgh wat keje..ada keje nak kena submit slasa ni..so aku nak sambung dulu laa.. later ok

chalo

9 Comments:

Blogger nurhanna said...

waa..naik gajah..hehehehe..tak gayat ke mior a.k.a tak geli ke...thee hee hee..tapi karang aku jumpa ko..ko tunjuk tempat tu n bila masa sesuai nak pi..nak gaks rasa naik gajah

5:58 PM  
Blogger afza said...

woo.. mior kali nie bercuti sakan nampak. caya la. ade gak member aku yg cintakan alam.

anyway, aku rase bile bos ko bagi ko keje, dia patut kata "dateline 3 hari lagik". baru la ko jadi produktif. takde la ko busan jek.

8:55 AM  
Blogger Lenny said...

wah.. bestnyer dapat jalan2 menikmati keindahan alam(nieh masuk dalam category corny tak ayat nieh zainee?)... hahhaa. aku rasa last skali aku masuk utan time kat mcc.. pegi tmn negara... best giler ... tp.. mlm2 tido.. khemah kene sondol ngan babi utan
hahhaha..

10:58 AM  
Blogger Lenny said...

wah.. bestnyer dapat jalan2 menikmati keindahan alam(nieh masuk dalam category corny tak ayat nieh zainee?)... hahhaa. aku rasa last skali aku masuk utan time kat mcc.. pegi tmn negara... best giler ... tp.. mlm2 tido.. khemah kene sondol ngan babi utan
hahhaha..

10:59 AM  
Blogger Lenny said...

alamak.. terpost 2 kali la mior.. sorrryyy.. ahahahhaha

11:00 AM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

hana,apza,leni - seriusss bess..korang try ah skali..syok gila..tayah panjat bukit ke hapa ke..mmg drive kete sampai btol2 depan2 gajah tuh..ko ingat aku nak pegi la kalau kena panjat2 bukit kua masuk utan zaman2 skang ni???

9:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

hi mior, nama saya dr jeremy. Seperti yang anda sedia maklum, saya adalah seorang doktor. Setelah membaca blog anda, saya dapati anda mempunyai masalah mental dibahagian kepala otak. sila ambil tindakan segera untuk membunuh diri.

6:10 PM  
Blogger Tupperware.Best.Price said...

sudah laa muzammillllll!!!!

6:17 PM  
Blogger Lenny said...

Ahahhaa.. btul gak erkk.. kalau zaman2 skang nieh (refers to boroi.. bulat.. ahroy dan seumpamanyer..) mmg takder nyer nak masuk utan naik bukit and all.. tapi..best gak erk sesekali mandi sungai...

10:35 AM  

Post a Comment

<< Home